בשעת כתיבת שורות אלו עדיין נמשכים ההספדים במשכן הכנסת  על ראש ממשלת ישראל ה- 11 אריאל (אריק) שרון. כבר אמרו עליו כל כך הרבה דברים ועוד יגידו, יכתבו, ויצלמו. על מלחמותיו, הנהגתו, עוצמתו, וכ"ו.
כמובן מי שירצה לבוא ולהבליט את השנוי במחלוקת, יבוא ויחלוק. אך על שני דברים אי אפשר לחלוק ולערער באישיותו של אריאל שרון.  

האחד היא  עוצמתו הנפשית שבאה לידי ביטוי בכל דבר שעשה ופעל. עוצמה נפשית כאשר נדרש לאומץ לב בשדות הקרב, עוצמה נפשית כאשר נדרש לתכנן ולהוציא מהלכים אסטרטגים, עוצמה נפשית כאשר עסק בבניית הארץ. ולצערנו ראינו גם את העוצמה הנפשית הכבירה שלו גם כאשר עקר את אשר בנה.  ללא ספק גם מתנגדיו מודים כי אריאל שרון היה אדם עם עוצמה נפשית הרבה מעל הממוצע, שבאה לידי ביטוי בכל אשר פעל ועשה. והיא היא זאת שהפכה אותו להיות "הבולדוזר" שהיה.

זה לא התחיל מהמעשים, אלא מהעוצמה הנפשית ממנה נבעו הדברים.
 
הדבר השני שלא יכולים לחלוק עליו גם אלו שלא הלכו בדרכו. היא האהבה העצומה שרכשו ורוכשים לו גם כעת המוני בית ישראל. הרבה מעבר למסגרות פוליטיות כאלו ואחרות שהיה שותף להן.
ומפני שבמסגרת זו אנו עוסקים בבניית קשר ואהבת אמת בין בני זוג. ראיתי לנכון ללמוד זאת מתוך אהבה שעם ישראל אהב ואוהב את אריאל שרון במהלך חייו ובמותו, כנראה מעבר לאהבה שקיבל במדינתנו כל איש צבא, או פוליטקאי אחר.
 


מה זאת אהבה ?
אם נבוא לנתח את סיבת האהבה לאריאל שרון נגלה כי שתי הנקודות שכתבתי לעיל, שעליהם גם מתנגדיו לא יכלו לחלוק . הם שתי הנקודות הקריטיות עליהם האהבה אליו הלכה וצמחה.

האחד : אריאל שרון בעל הנפש העוצמתית לא היה אדם בעל אישיות חיוורת, כזה שגם כאשר הוא נמצא בקרבתך אתה לא מרגיש בו. אלא להפך. עוצמתו הנפשית (וגם הפיזית) של האיש הקנתה לו משמעות בכל מקום שהיה בו. שנים רבות הוא אמר דברים ברורים בנושא ארץ ישראל והמלחמה בטרור. אמר ועשה. .  .
זאת בניגוד להרבה חברי כנסת ושרים אחרים באותן התקופות, שהעדיפו להגיד דברים מעורפלים, שלא נקטו בעמדה חד משמעית ברורה בנושאים הנידונים. ומשום כך נחשבו לאנשים "חיוורים" שלא היה בכוחם לסחוף אחריהם את ההמונים.

כך גם היה במלחמת יום הכפורים. היוזמה לצאת מתפיסת "קרבות הבלימה" ולחצות את תעלת סואץ. מעבר למהלך המלחמתי המבריק שיש בה.
יש בה קודם כל נקיטת עמדה נפשית ברורה לגבי תפיסת המלחמה כולה.
תפיסה האומרת אני לא מובל, אני לא מסכן.
אלא אני המוביל !!!!  ומשום כך יש לי גם דברים ברורים להגיד בנושא !!!!!

כאשר זו באה על גבי צימאון אדיר של הלוחמים ושל עם ישראל כולו למנהיגות שתכריע את המלחמה. יצרה חציית התעלה חיבה עצומה לאריאל שרון. משום שהוא ביטא את מה שהיה בלב הלוחמים ועם ישראל כולו, ולא היה בנמצא אדם אחר שהוציא את הרצון העז הזה לפועל.

דומה הדבר לשירת הנשים לדוד המלך עוד בזמן היותו מפקד בצבא שאול
" הכה שאול באלפיו ודוד ברבבותיו" שרו הנשים מהמרפסות כאשר דוד היה רק מג"ד צעיר בצבא שאול. וכן "דוד מלך ישראל חי וקיים". מה שהרתיח את שאול המלך בפועל  וגרם לו לרצות להרוג את דוד.  משום שדוד ביטא את הרצון הנפשי של העם, שלא היה מנהיג אחר שיוציא אותו אל הפועל.

וכפי שכתבתו לוחמי 73 על הנגמשים "אריק מלך ישראל"
עוד כאשר "אריק" היה רק אוגדונר . . . . 

 
הקשר לדייטים שלך
נדמה לי שהקשר כאן הוא ברור, אדם המנסה לרצות את כולם בדייטים. שמרוב הרצון שיש לו שיבחרו בו, הוא רך ורופס בתפיסת עולמו. עד כדיי שאין לו קו ברור להציג מבחינה דתית, השקפתית, אידאולוגית וכ"ו. נתפס בעיני הצד השני כאישיות "חיוורת"  שלא ברור מה היא רוצה בחייה, ומה הנקודות שאפשר להזדהות איתה ולהתחבר איתה חיבור של חיים.

כך פגשתי אדם שהתלונן בפני שלא הולך לו בדייטים, למרות שהוא אדם נוח לבריות. הוא לדוגמא מוכן לחיות בהתנחלות אם זה יהיה רצון הבחורה איתה הוא יפגש.  אך מאידך אם הבחורה תגיד לו  שלא מפריע לה שימסרו התנחלויות לערבים, הוא גם יכול לחיות איתה. זה לא  מפריע לו משום שהוא "נוח לבריות". הוא מוכן להתחתן גם אם בחורה הרוצה שילדיה ילמדו רק בתלמוד תורה מבוקר עד ערב. וגם עם בחורה המעוניינת שילדיה ילמדו בחינוך הממלכתי דתי. – הוא "נוח לבריות" הוא מסתדר עם כולם. . . .

אז הבחור נוח זה נכון, אך מדוד המלך ומאריאל שרון למדנו שאנשים הולכים אחרי אדם מסויים ואוהבים אותו אהבת נפש. דווקא אם הוא נוקט בעמדות ברורות ומוציא אותן לפועל (כלומר לא רק מדבר. .  .) גם אם אלו עמדות שנויות במחלוקת בציבור. לאישיות חיוורת חסרת עמדות ברורות (לא אמרתי רשימת מכולת) אנשים פשוט לא מתחברים !
 
הסיבה השניה
הסיבה השניה שבגינה אנשים רבים כל כך אהבו ואוהבים את אריאל שרון היא שהוא הבין שהעוצמה שלו נובעת מהאנשים שנותנים לו אותה.  גם כמפקד וגם כראש ממשלה אריאל שרון ידע לתת מקום, כבוד, וחיבה לאלו שהיו מתחתיו. אומנם בתקופת ההתנתקות ראינו שרון אחר. אך לאורך כל שנות חייו אריאל שרון נתפס בעיניי הסובבים אותו כאדם חברותי, מסביר פנים, וגם בעל חוש הומור ורגישות אנושית מפותחת מתחת למסכת הקשיחות והנוקשות שדבקה בו.
נקודה זו היא נקודה קריטית להצלחת הדייטים.

לא פעם אני פוגש אנשים הנפגשים במטרה להכיר את הצד השני. ומשך ערב שלם, או משך הקשר כולו. לא נותנים יחס אישי לצד השני. לא מתקשרים כשצריך, לא מתחשבים מספיק בצד השני בקביעת מקום הדייט. לא משלמים על הצד השני, או לא מציעים לכל הפחות לשלם.  וכ"ו וכ"ו.

כלומר הם באו לדייט על מנת להכיר את הצד השני הכרות שכלית גרידא,
לבחון אותו/ה אם הם מתאימים לי או לא.  ולא על מנת להתחשב ולבנות קשר אישי ויחסי אמון שהצד השני ירצה להמשיך בהם. שהם הם העיקר בקשירת קשר בין איש לאישה וביחסי אנוש בכלל.

כזה היה האיש שידע מחד להוציא לפועל את האידאלים שליבו של העם כל כך רצה בהם. ומאידך ידע לתת יחס אישי של הערכה וכבוד לסובבים אותו.
התנהגות שנבעה מתוך מידת הענווה שהיתה בו, גם כאשר יכל להפעיל את סמכויות השררה שהיו בידו. וכמו בנושא הדייטים שרון ידע שסופו של הגאוותן להשאר לבד. וסופו של הענוונתן להיות מוקף באנשים שאוהבים אותו ומעריכים את פועלו.
 
לא אוכל לסיים מאמר הנוגע ברה"מ אריאל שרון (ובבטן המלאה שיש לנו עליו) ללא דברי הרמב"ם בהלכות תשובה פרק ג' הלכה א',

שגם הם קשורים לנושא הדייטים, לימוד הזכות, והעין הטובה.

"כל אחד ואחד מבני האדם יש לו זכיות ועונות.
מי שזכיותיו יתירות על עונותיו - צדיק.
ומי שעונותיו יתירות על זכיותיו  - רשע.
מחצה למחצה  - בינוני.
וכן המדינה אם היו זכיות כל יושביה מרובות על עונותיהן הרי זו צדקת. ואם היו עונותיהם מרובין הרי זו רשעה. וכן כל העולם כולו:  "
 


ואידך פרושה הוא זיל גמור . . . .
 
 
 
 

 

+ הוסף תגובה חדשה
תגובות:
Loading בטעינה...

לייבסיטי - בניית אתרים